Projekt: Thoren Business School

ADATOK

Ügyfél:
Thoren Business School, Solna, Svédország

Terület:
2600 nm

Munkaállomások:
440 diák részére létrehozva

Befejezés:
2019 nyara

Változatos környezet a tanulás és az órai aktivitás ösztönzésére

Vajon befolyásolhatja az iskolai környezet a tanulást és megkönnyítheti a tanulók közötti együttműködést? A Kinnarps nevében elfogadtuk a kihívást, amikor az újonnan megnyílt solnai Thorens Business School tervezésére kaptunk felkérést. Az eredmény egy modern, irodai tereket idéző iskola, mely olyan nyitott tanulási környezettel rendelkezik, ahol a diákok különböző típusú projekthelyeket választhatnak attól függően, hogy milyen feladaton dolgoznak éppen. Az iskola innovatív koncepciója miatt jelentős figyelemre tett szert, és több nemzetközi építész személyesen is felkereste a működő intézményt.

„A Kinnarps szakított rá időt, hogy meghallgassa a kéréseinket - fantasztikusak voltak! Az iskolánkban a belsőépítészeti megoldások a tanulási környezetet és a diákok egyéb napi elfoglaltságait egyaránt támogatják. A belső tér stílusos, tartós, a diákokat felnőttként kezeli, és arra ösztönzi őket, hogy felkészüljenek az irodai környezet kihívásaira, változatosan kialakított tereket biztosít a napi tanulmányaikhoz.”

Inan Sentürk, rektor

AZ IRODAI Hangulat KÉSZít fel A SZAKMAI ÉLETRE

Az ügyféllel együttműködésben moodboard-okat dolgoztunk ki, hogy hiteles irodai hangulatot teremthessünk a klasszikus iskolai környezetben. A cél az volt, hogy a hallgatók ízelítőt kapjanak a munka világából és ösztönözzék őket a felelősségvállalásra, részt vesznek csoportos feladatokban és különböző területeket próbálhatnak ki.
A modern munkakörnyezet gondosan megválasztott bútorokkal hídként vezeti a felnőttek világába a hallgatókat.

TANULÓSZOBA KREATÍV ÖTLETELÉSEKHEZ

A tanulószoba a hallgatók számára különböző tereket kínál az önálló felkészüléshez. A "házikók" a kanapék csoportjai felett nem csak hangulatosak, de védett kuckókat is teremtenek, a Wilson kanapé pedig helyet biztosít a csoportos ötletelésekhez és beszélgetésekhez.

Boullee_0JA6514-1.jpg

Szabadon választható ülőbútorok

Az osztálytermi ülőhelyek változatosak, hogy a hallgatók szabadon választhassanak a hagyományos és a formabontó alkalmatosságok között. A Boullée ergonómiája olyan, mint a Pilates-tornához használt labdáké, folyamatosan mozgásra ösztönöz.

_0JA6505-1.jpg

Könnyen variálható forma

A Trixagon asztalok izgalmas hatszög formájúak, amelyek puzzle-ként illeszkednek egymáshoz. Az asztalok könnyen átalakíthatók, hogy a projektcsoport méretéhez igazodjanak.

ERGONÓMIA TÖBB SZINTEN

A hallgatók és a tanárok sok időt töltenek az iskolában, ezért csupa ergonomikus megoldást dolgoztunk ki mind a bútorválasztás, mind az akusztika és a világítás terén. A projekt fontos része volt, hogy változatos munkaterületeket hozzunk létre, amelyek a bútorok magasságára és típusára egyaránt összpontosítanak. Ez elősegíti azt, hogy a diákok és a tanárok ne üljenek ugyanabban a testhelyzetben hosszabb ideig a nap folyamán. A nagy ablakok biztosítják a természetes fényt, mely elősegíti a koncentrációt. A kárpitozott bútorok és textíliák jó akusztikus környezetet biztosítanak.

 

A FÓKUSZTERÜLETEK nyugodt légkört teremtenek

A magas támlájú fotelekkel és kanapékkal ellátott fókuszterületeket room-in-room megoldással hoztuk létre, ahol a csoportmunkára vagy az önálló tanulásra összpontosíthatnak a diákok. A fotelek hangszigetelő funkciót is betöltenek, ráadásul biztonságos, barátságos érzetet kölcsönöznek.

Az „akusztikus világító fa” hangelnyelőként és fényforrásként is funkcionál egy olyan helyiségben, ahol sok ember kering a nap folyamán. A lombozat hangelnyelő gyapjú filcből készül, és kellemes akusztikai környezetet teremt a nagy, nyitott, magas belmagasságú területek ellenére.

NYITOTT TEREK ÉS A VÁLASZTÁS SZABADSÁGA

Összegzésként elmondható, hogy a Thorens Business School egy modern, irodaszerű oktatási környezetet kívánt létrehozni, ahol a hallgatók felelősségteljes döntéseket hozhatnak és biztonságos módon felkészülhetnek a munka világára.

Ennek eredményeként az iskola változatos nyílt terekkel rendelkezik, és a diákok maguk választhatják ki a feladatuknak megfelelőt. A hallgatókat ösztönzik a csoportmunkára, így ebben az intelligens környezetben könnyedén tudnak összedolgozni anélkül, hogy egymást megzavarnák, köszönhetően a leválasztott fókusz zónáknak és projekt tereknek.

ÖSSZEGZÉS

 

  • Rugalmas munkahelyek önálló tanuláshoz és csoportos munkához
  • Modern, irodai-szerű iskolai környezet
  • Változatos ülősarok a jó ergonómia érdekében
  • Tartós szövetek
  • Fókusz területek a tanórán kívüli feladatokhoz