A rugalmasság a jövőbiztos irodai belsőépítészet kulcsa

A változó munkamódszerek és a hibrid világban a munkavégzés új módszerei új követelményeket támasztanak az irodával szemben. Egy olyan munkakörnyezetnek, amely hosszú távon fennmarad, képesnek kell lennie arra, hogy a változó igényeknek megfelelően fejlődjön. Ezek lehetnek apró, mindennapos változások, de lehetnek nagyobb változások és átalakulások is, amelyek ritkábban fordulnak elő. Ennek eléréséhez olyan belsőépítészeti megoldásra van szükség, amelyet a szervezet munkamódszere és az azonosított igények alapján gondosan megterveztek és kialakítottak. A belső teret rugalmas és többfunkciós bútorokkal kell felszerelni, amelyek funkciói különböző módon használhatók vagy frissíthetők a különböző tevékenységek támogatására.

A rugalmasság manapság divatos szó. "Rugalmasnak kell lennünk" - de mit is jelent ez valójában? Annak érdekében, hogy értelmezni tudjuk a fogalmat és annak jelentését, három szintre osztottuk: napi, rövid távú és hosszú távú rugalmasság.

Napi rugalmasság

Egyes belsőépítészeti elemek módosításának igénye napi szinten, akár naponta többször is felmerül. Ilyen módosítás lehet például egy tárgyalótér kiegészítése további székekkel, térelválasztókkal, vagy éppen egy szék áthelyezése egy kolléga asztalához a közös munka érdekében. De ide tartozik az irodaszékek egyedi beállítása is az optimális ergonómia biztosításához, valamint a munkavégzési testhelyzet változtatása egy ülő és álló munkavégzéshez állítható magasságú íróasztalnál. A napi rugalmassághoz az szükséges, hogy a módosítások egyszerűek, magától értetődőek legyenek. Ideálisak például a görgős bútorok, hiszen könnyen áthelyezhetők oda, ahol éppen szükség van rájuk. A napi rugalmasságot a többfunkciós termékek is támogatják, például a „whiteboarddal” ellátott különálló térelválasztók, amelyek az akusztikai környezetet javítása és a tér elkülönítése mellett írási lehetőséget is kínálnak. További példaként említhetjük az ülőbútorként is szolgáló tárolóegységeket vagy a prezentációhoz könnyen elővehető rakásolható székeket.

Rövid távú rugalmasság

Az iroda igényei változhatnak. Előfordulhat, hogy egy csapatnak bizonyos ideig külön projektterületre van szüksége, vagy hogy a fokozott higiénia érdekében el kell különíteni egymástól az asztalokat, ahogyan azt a világjárvány idején láthattuk. Ez a fajta rövid távú rugalmasság magában foglalhatja az egyes munkahelyek projekttérré alakítását, a bútorok áthelyezését a terek között a belsőépítészeti megoldás koherenciájának megbontása nélkül, valamint a társalgók bútor-összeállításainak megváltoztatását a tér dinamikájának módosítása érdekében. Ha olyan belsőépítészeti megoldásokat és időtlen termékeket választ, amelyek variálhatók, az ezzel teremtett rugalmasságnak köszönhetően a beltér a szükséges tevékenységek igényeihez igazítható, és támogathatja azokat.

Hosszú távú rugalmasság

A jelen pillanatban tökéletesen megfelelő belsőépítészeti megoldás nem biztos, hogy két év múlva vagy egy költözés után is ideálisnak tűnik majd. Jelentős módosításokra lehet szükség ahhoz, hogy a tereket a megváltozott munkavégzési módhoz vagy a munkavállalók ingadozó számához igazítsa. Ebben a tekintetben az a fontos, hogy a bútorok cseréje nélkül is lehetőség legyen a változtatásra és bővítésre. Ennélfogva a hosszú távú rugalmassághoz kezdettől fogva tudatos döntéseket kell hozni, hogy a belsőépítészeti megoldás bővítése vagy éppen szűkítése egyszerűbben kivitelezhető legyen, és ne bontsa meg a harmonikus összhatást. Az egy családba tartozó, azonos stílusú bútorok, illetve az elemek hozzáadásával és eltávolításával új összeállítások létrehozását lehetővé tevő moduláris bútorrendszerek egyaránt olyan megoldást jelentenek, amely támogatja a hosszú távú rugalmasságot. Még ha mindez a munkavállalók számára a mindennapokban nem is feltétlenül magától értetődő, a felső vezetők és a beszerzők tisztában vannak vele. A hosszú távú rugalmasság, valamint a felmért igényeknek és munkamódszereknek megfelelő, minőségi bútorokkal létrehozott megoldás alacsony életciklus-költségű, jövőálló irodát biztosít. Ez lehetővé teszi a belsőépítészeti megoldás hosszú távú használatát, gazdasági és környezeti szempontból is fenntartható módon!

A KINNARPSRÓL

A Kinnarps Európa vezető beszállítója az irodák, iskolák és egészségügyi-gondozási létesítmények teljes körű belsőépítészeti megoldásainak és munkahelyi tervezésének terén. A bútorokat kiváló minőség, innovatív dizájn, alacsony környezetterhelés és hosszú élettartam jellemzi. A cég 1942-es kezdete óta családi tulajdonban van, termékeiket Svédországban gyártják, és több mint 40 országban vannak jelen.

kinnarps.com

Szerkesztői megkeresések:

Kristina Hjalmarsson
Press contact Kinnarps AB
Industrigatan 14, SE-52188 KINNARP
T: +46 (0) 706 38 52 87
Email: kristina.hjalmarsson@kinnarps.se