Ahogy elkezdődött

Történet

Történetünk 1942-ig nyúlik vissza, amikor egy fiatal pár, Evy és Jarl Andersson asztalosműhelyt vásárolt egy kis svédországi faluban, Kinnarpban. A vállalkozás azóta folyamatosan gyarapodik; fejlődéséhez az alapítók gyermekei és unokái is hozzájárultak. Evy gyakran így nevezte Jarlt: „az Optimista”. Mindkettőjüket az a hit vezérelte, hogy bármilyen jó is egy ötlet vagy termék, mindig lehet rajta valamit javítani. Ez a megközelítés a mai napi mélyen gyökerezik vállalatunk kultúrájában. Célunk, hogy azok, akik a termékeinket és megoldásainkat használják, egy kicsit jobban érezzék magukat. És valamivel több munkát tudjanak elvégezni – hosszú távon fenntartható módon.

Nemzetközi belsőépítészeti nagyvállalatként is ugyanaz az őszinte kíváncsiság és gyakorlatias innovatív szemlélet vezérel bennünket, ami az alapítókat jellemezte.

1940-ES ÉVEK

EVY ÉS JARL BELEVÁG

Evy és Jarl Andersson 1942-ben megalapította a Kinnarps céget, amelyet kezdetben két alkalmazottal működtettek. Eleinte csak rendelésre készítenek bútort, főként építészek számára. 1943-ban a Kinnarps megkezdte a redőnyös irattárolók szállítását a svéd kormány számára, majd három évvel később aláírta az első szerződést a svéd kormánnyal. A Kinnarps azóta a közszféra munkahelyi megoldásainak megbízható szállítója.

1950-ES ÉVEK

MEGSZÜLETIK A MA ISMERT KINNARPS

A Kinnarps beruház első teljes körű irodabútor-sorozata kifejlesztésébe, és 1952-ben elkészül a cég első katalógusa. Felépül a Kinnarps új gyára, így a cég bővítheti székgyártását. A Kinnarps 1959-től saját teherautóján szállítja bútorait, és a megrendelő irodájában szereli össze őket, a helyszínen biztosítva a kiváló minőséget. Mivel egyszeri csomagolóanyagok helyett újrafelhasználható filccel védik a szállított termékeket, kevesebb a hulladék, és több termék fér a raktérbe.

1960-AS ÉVEK

BŐVÜLŐ SZEMÉLYZET ÉS AZ ELSŐ BEMUTATÓTEREM

Az 1960-as évek elején a Kinnarps 34 dolgozót foglalkoztat, éves forgalma 2 millió svéd korona. 1968-ban a cég megnyitja első bemutatótermét Stockholmban. Az 1960-as évek során bővül a cég termékválasztéka, és a Kinnarps megkezdi a rendelésalapú termelést.

1970-ES ÉVEK

MEGJELENÉS A NEMZETKÖZI PORONDON

1973-ban Evy és Jarl legidősebb fia, Henry Jarlsson veszi át az elnök-vezérigazgatói posztot. A Kinnarps 1974-ben, Londonban lép a nemzetközi piacra. 1977-ben a cég brikettálóprést vásárol a fahulladék hasznosítása érdekében. A brikettnek köszönhetően csökken a fűtőolaj-felhasználás, és hasznosul a gyárban keletkező fahulladék.

1980-AS ÉVEK

SZÉLESEDŐ TERMÉKKÍNÁLAT

Az 1980-as évek közepén a cég egy új, átfogó bútorsorozat kidolgozásába kezd. A fotelek, kanapék és konferenciabútorok a Kinnarps standard kínálatának részeivé válnak. A Kinnarps ebben az évtizedben megvásárolja Granstrands nevű beszállítóját, és új gyárat létesít a Svédország déli részén található Skillingarydben. A Kinnarps oldószermentes UV-lakkot vezet be (1980), hogy a környezet károsítása nélkül biztosítson kemény, tartós felületet. 1980 óta 90%-kal csökkentettük kibocsátásunkat, mivel az ökoinnovációra építettük fel üzleti modellünket.

1990-ES ÉVEK

TANÚSÍTVÁNYOK ÉS FELELŐSSÉGVÁLLALÁS

1991-ben a Kinnarps kifejleszti és elkészíti az első elektromosan állítható asztalt, amely lehetővé teszi a testhelyzet változtatását az íróasztalnál végzett munka közben. A Kinnarps a svéd bútorgyárak közül elsőként, 1993-ban kapja meg az ISO 9001-es minőségirányítási rendszer tanúsítványát. 1997-ben a Kinnarps környezetgazdálkodási rendszere megszerzi az ISO 14001-es tanúsítványt. Ugyanebben az évben a cég belép az EMAS-ba, az EU által kezdeményezett környezetvédelmi vezetési és hitelesítési rendszerbe. Az 1990-es években a Kinnarps együttműködést alakít ki Reiners nevű beszállítójával, majd 1999-ben a Reiners a Kinnarps Csoport része lesz.

2000-ES ÉVEK

DÍJAK ÉS CÉGVÁSÁRLÁSOK

A kilencvenes éveket hátrahagyva a Kinnarps két díjat is elnyert: a Balanced Scorecard Hall of Fame – stratégiai kivitelezésekért járó elismerést, és a Competence Company of the Year – az év legjobb szaktudású svéd vállalatának járó kitüntetést. A vállalat több új piac felé nyit, és megvásárolja a Klaessons, a Materia és a Skandiform dizájnbútorgyártó céget. A 2000-es évek elején a Kinnarps bevezeti a Kinnarps Next Office koncepciót, amely kutatással, stratégiával és tanácsadással segíti a személyre szabott irodák kialakítását.

2010-ES ÉVEK

A Kinnarps a belsőépítészei megoldások első átfogó fenntarthatósági eszköze, a The Better Effect Index létrehozásával újabb lépést tesz a fenntarthatóság felé. 2018-ban a cég két új koncepciót vezet be: a Kinnarps Next Education kutatást, iránymutatást és stratégiát kínál az aktív tanulási környezetek megteremtéséhez, a Kinnarps Next Care pedig a gyógyítási terek kreatív kialakításához nyújt segítséget.

A JELEN

SUCCESSFUL INTERIORS

A Kinnarps belsőépítészeti megoldásokat kínál irodák, iskolák és egészségügyi létesítmények számára. Az egész értékláncot – az alapanyagoktól a kész munkahelymegoldásokig – a kiváló minőség és a csekély környezeti hatás jellemzi. A 40 országban működő Kinnarps Európa legnagyobb belsőépítészeti megoldásokat gyártó cége.