A vállalat értékeit tükröző, jó közérzetet sugárzó irodák

A vonzó munkahelyekhez és a jó munkakörnyezethez fontos a praktikus, inspiráló iroda. Ilyen iroda létrehozásával nagyban előmozdíthatja márkája sikerét. A vállalat értékeit, szemléletmódját és identitását tükröző belsőépítészeti megoldás az ügyfelek és a dolgozók szempontjából egyaránt előnyös.

A legújabb kutatások szerint a dizájn sokkal nagyobb hatással van ránk, mint gondoltuk. Szoros összefüggés van a hatékonyságunk és a között, hogy mennyire kedveljük környezetünket. A munkakörnyezet megtervezésébe történő beruházás a cég belső büszkeségének és az új tehetségek felé sugárzott vonzerejének növekedését is magával hozza. Ennélfogva a jól működő, figyelemfelkeltő irodai környezet pótolhatatlan szerepet játszik a vállalat identitásának és márkájának megjelenítésében éppúgy, mint a dolgozók felsorakoztatásában egy közös cél mögött. A jövő irodáiról, valamint a márka és indentitás dizájnnal történő kifejezéséről a Kinnarps 1-es sz. trendjelentésében olvashat bővebben: hivatkozás

A Kinnarps komoly tapasztalattal rendelkezik az erős identitást sugárzó, jól működő munkakörnyezetek létrehozása terén – s mindezt az ügyfelekkel, viszonteladókkal és építészekkel együttműködve hoztuk létre. Az ügyfeleket és a dolgozókat egyaránt megszólító praktikus, kényelmes, márkaépítő környezet létrehozásának első lépése az alapos igényfelmérés. Ennek alapján olyan környezet alakítható ki, amely a feladatok és munkamódszerek támogatása mellett ösztönzi a jó közérzetet és a kreativitást.

Egy belsőépítész a funkcionalitásról és a márkaépítésről

„Számos ügyfél határozott kérése, hogy a belsőépítészeti kialakítás megjelenítse a vállalat márkáját és identitását”

Ingrid Ehrnebo, White Arkitekter cég SIR/MSA belsőépítésze

„Az első lépés mindig az ügyfél igényeinek feltérképezése. Az ügyfelek pedig egyre gyakrabban olyan belsőépítészeti koncepciót igényelnek, amely vállalati identitásukat tükrözi. Mind többen ismerik fel a dizájn és az identitás közötti kapcsolatot. Azzal is tisztában vannak, hogy aktív munkával létrehozható olyan belsőépítészeti kialakítás, amely kifelé, az ügyfelek irányába és befelé, a dolgozók irányába egyaránt növeli a vállalat értékeit. A White Arkitekter keresztfunkcionális csapatokkal dolgozik, amelyekben különféle szakemberek működnek együtt. Egyazon projektben például világítástervezők és kultúrantropológusok is együttműködhetnek. A vállalat márkája és identitása fontosságának növekedése elsősorban a tevékenységalapú munkakörnyezetekre jellemző. Az ilyen esetekben ugyanis megkötést jelent a konkrét munkamódszer, így könnyebben kifejezhetők a kívánt üzenetek, ha anyagok és színek széles skálája áll rendelkezésre. Sokat segít, ha már az első lépésekben sok lehetőség közül választhatunk, és nem kell a »mutatós« termékek választékára szorítkoznunk.” Az ügyfelek igényeiből kiindulva a funkcionalitásnak kell az első helyen állnia. „Ezekben az esetekben ugyancsak a környezet típusa a döntő. Nyilvános terek tervezésekor, amelyek nagy igénybevételnek lesznek kitéve, és számos követelménynek kell megfelelniük, előbb az anyagokat választom meg, és ezután választok az ezekhez az anyagokhoz rendelkezésre álló színek közül. Privát terek esetében ez olykor fordítva is történhet.”

Fontos az anyagok és színek széles palettája

Ingrid Ehrnebo azon dizájnerek közé tartozik, akik együttműködtek a Kinnarpsszal az új anyagok és színek fejlesztésében. Ilyen például a különféle színekben rendelkezésre álló pácolt furnér, amelyhez számos típusban és színben társíthatók szövetek. Ingrid véleménye szerint a kreatív folyamatokban a szállító által kínált színek és anyagok széles választéka mellett az ügyfél igényeinek kielégítése is fontos. „SIR/MSA belsőépítészként soha nem részesítek előnyben semmilyen anyagot vagy terméket csak azért, mert hozzám közelebb áll. Javaslataimat elfogulatlanul és pénzügyileg is függetlenül kell megtennem. Az én dolgom az, hogy a lehető legjobb megoldásokat kínáljam az ügyfél igényeinek kielégítésére, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy ezt mindenki tudatosítja. Dizájnerként az a szakmai feladatom, hogy a funkcionális, esztétikai és jogi követelményeinek megfelelő legjobb megoldásokat javasoljam az ügyfélnek.”

Kreativitás korlátok nélkül

Ha gazdag színskála áll rendelkezésre, melynek színeihez számos különféle anyag és termék párosítható, ez előmozdítja a kreativitást. „Így mindent beleadhatok a munkába, és pontosan a kívánt hatást érhetem el. Tapasztalataim szerint egy nagy méretű környezetet, amelybe számos különféle elemet kell belekomponálnom, általában érdemes kisebb részekre osztani, és színárnyalatokkal dolgozni.” Gyakran elhangzik, hogy a színekkel és anyagokkal folytatható játék szabadságát a környezet és az ügyfél követelményei határozzák meg. „A belsőépítészet bonyolult puzzle. Az esztétikai és márkaépítési követelmények mellett a funkcionalitással kapcsolatos elvárásokat, valamint a biztonsági, ergonómiai és akadálymentességi előírásokat is teljesíteni kell.”

"

„Minél több lehetőség közül lehet választani, annál kreatívabban valósíthatók meg az elképzelések. A pácolt furnér hitelesebben kelti a valódi fa hatását, hiszen eleve természetes anyagról van szó. Véleményem szerint a pác könnyen harmonizálható a bútorokkal, és a kiválasztott alappác jól kombinálható az egyéb anyagokkal.”

- Ingrid Ehrnebo SIR/MSA belsőépítész
"

Ingrid gondolatai:

Design_Branding_07.jpg

Valódi anyagok használatával minőségi környezet hozható létre

Ingrid lehetőség szerint kerüli az anyagok imitálását. „Valódi anyag” alatt azt érti, hogy a megjelenés megfelel a tényleges anyagnak, tehát ami fának látszik, az vagy tömör fa, vagy furnér.

Design_Branding_06.jpg

Színválaszték

Ingrid nem keres azonos színeket különféle anyagokban, ehelyett egyazon skála hasonló színeit használja.

KCS_Pink_Veneer_HalfWidth.jpg

Pác és lakk

A pácolt és a lakkozott fa hatása között nagy az eltérés. A pácolt furnér vagy bútor lágyabb benyomást kelt a lakkozott felületnél. A fa jól érzékelhető erezete vizuális mélységet nyújt.

Indentitás és funkcionalitás az anyagválasztásban

Az irodai környezet identitása és funkcionalitása szempontjából döntő jelentősége van a belsőépítészetnek, valamint az anyagok és a színek megválasztásának. Ezért hoztuk létre a Kinnarps Colour Studiót, anyagaink, struktúráink és színeink (szövet, bőr, laminátum, furnér, fém, akril, műanyag és üveg) gazdag, átfogó gyűjteményét. Anyagaink tesztelése és tanúsítása számos környezetben garantálja a minőséget és a funkcionalitást, legyen szó mosható szövetekről, letörölhető íróasztalokról vagy nagy tűzbiztonságú bútorokról. Az alapkínálatunkba kerülő anyagok fejlesztése során szoros együttműködést folytatunk építészekkel és belsőépítészekkel, hogy a Kinnarps Colour Studio továbbra is olyan változatosságot és funkcionalitást kínáljon, amely inspirálja és előmozdítja a kreatív folyamatot. 

 

A Kinnarps Colour Studióban valamennyi anyagunkkal megismerkedhet