A természetes fény szabályozza bioritmusunkat – az ébrenlét és az alvás napi ritmusát. Ezt a természetes ritmust a környezetünkből érkező jelek befolyásolják, amelyek közül a legfontosabb a természetes fény. Az optimális nappali teljesítményhez jó minőségű éjszakai alvásra van szükségünk. A nappali fény aktiválja azokat a géneket, amelyek belső óránkat ki- és bekapcsolják. Ha a dolgozók munkanapjuk 90%-át beltéren töltik, az ablakok, a tetőablakok és az egyéb természetes fényforrások jelentős hatást gyakorolnak a jó közérzetre és a termelékenységre. 1 Ha jól alszunk, kipihenten és frissen ébredünk!

 

1. California Energy Commission Technical Bulletin October (2003). Number P500-03-082-A-9. Windows and Offices A study of Office workers Performance and the Indoor Environment

Stratégiák és tippek!

  • Az ablakok beengedik a természetes fényt, és mindig változó kilátást kínálnak
  • A belső üvegfalak megsokszorozzák az értékes természetes fényt a helyiségen belül
  • A munkateret természetes fényforrások körül alakítsa ki, és hozzon létre nyitott tereket az ablakok körül – így a természetes fény hatékonyabban oszlik el

Még több tipp