MEGKÖNNYÍTENI A VÁLASZTÁST

Korábban nem létezett világos, hatékony eszköz a fenntartható döntések meghozatalához a belsőépítészeti megoldások terén. Ma már kétségkívül számos jó címke áll rendelkezésre, a legtöbb ilyen, jól mutató címke azonban nem ad választ a fenntarthatósággal kapcsolatos, például a társadalmi felelősségvállalásra és az ergonómiára vonatkozó fontos kérdésekre. Hosszú távon nem az igazi, hogy az ember mozaikdarabokat kényszerül összeilleszteni. Ezért hoztuk létre a The Better Effect Indexet.

MIÉRT JÓ EZ ÖNNEK?

Azért, MERT

…segítséget kap a fenntartható döntések meghozatalához.

…fenntarthatóságot célzó tevékenységével előmozdítja a vállalati felelősségvállalási célok teljesítését.

...ergonomikusabb, stresszmentesebb, kisebb vegyianyag-kibocsátású munkahelyeket hozhat létre az egészség- és produktivitásjavítás érdekében.

…növelheti a tudatosságot arra vonatkozóan, hogy milyen fontos a nyersanyagok és az energiafelhasználás gazdaságossá tétele – és javíthatja a körkörös szolgáltatások iránti érdeklődést.

HAT TERÜLET A JOBB EREDMÉNYÉRT

Online eszközünk hat fontos területen osztályozza termékeinket. Az index így átfogó képet nyújt a termék fenntarthatóságáról. Azt is ismertetjük, hogy az egyes területeken milyen mutatók alapján történik az értékelés. Az online eszköz a teljes pontszám mellett a különféle területeken elért pontszám szerint is lehetővé teszi a termékek összehasonlítását.

1. TERÜLET: NYERSANYAGOK ÉS ERŐFORRÁSOK

Miért? Hogy amennyire csak lehetséges, kíméljük anyagainkkal a környezetet.

Mutatók: A nyersanyagok eredetének ismerete. A termelési lánc körülményeinek ismerete. Erőforrás-optimalizálás.

2. TERÜLET: ÉGHAJLAT

Miért? Hogy intelligens döntésekkel csökkentsük a szén-dioxid-kibocsátást.

Mutatók: Szállítás. Gyártás és folyamatok. Anyagválasztás.

3. TERÜLET: ANYAGTISZTASÁG

Miért? Mert minden olyan anyag és vegyszer használatát kerülni szeretnénk, amely kedvezőtlen hatással van az emberekre és a környezetre.

Mutatók: Vegyi anyagok a gyártásban. Kibocsátások. 
Jó anyagválasztás.

4. TERÜLET: TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS

Miért? Mert biztosítani szeretnénk, hogy termékeink jó munkakörnyezetben készüljenek.

Mutatók: Magatartáskódex. Beszállítók utánkövetése. 
Utánkövetés a magas kockázatú országokban.

5. TERÜLET: ÚJRAFELHASZNÁLÁS

Miért? Mert felújítható és újrafelhasználható termékek tervezésével sikeresen csökkenthető az erőforrások használata.

Mutatók: Lehetséges a javítás vagy felújítás? Lehetséges az anyagok újrahasznosítása? Újrahasznosított anyagból készül?
 

6. TERÜLET: ERGONÓMIA

Miért? Mert az ergonomikus megoldások javítják a dolgozók egészségét és kreativitását – az inspiráló környezet pedig erősíti a márkát.

Mutatók: Ergonómia. Akusztikus környezet.