EGYSZERŰBBÉ TENNI A FENNTARTHATÓSÁGOT

Világszerte világos a trend – az emberek lehetőséget akarnak arra, hogy a fenntarthatóságot válasszák. Továbbá látni szeretnék döntéseik eredményét – mégpedig bizonyítékkal. Ezért érthetőbbé kell tennünk a fenntarthatóság működését és a termékek előállításának folyamatát. A választást pedig le kell egyszerűsítenünk.

Johanna Ljunggren, Sustainability manager

A nyilvános enteriőrökben az alábbi három fő tényező a fejlődés mozgatórugója:

1.

AZ ÜGYFELEK ÚJ GENERÁCIÓJA  

Az új generáció új elvárásokat támaszt a vállalatok fenntarthatósági törekvéseivel szemben. A jövő döntéshozói nem elégszenek majd meg egy címke megvásárlásával – tényeket akarnak.

2.

KOMOLYABB ELVÁRÁSOK A BESZERZÉS TERÉN

A társadalom, a vállalatok és a szervezetek egyre komolyabb fenntarthatósági elvárásokat támasztanak a beszerzéssel szemben. Egy beszerzőnek nem elég kipipálni az egyes pontokat – igazolnia kell, hogy ellenőrzése alatt tartja az értékláncot.   

3.

FENNTARTHATÓSÁGI TANÚSÍTVÁNYOK

Egyre több fejlesztő tanúsíttatja projektjeit valamelyik fenntarthatósági szabvány, például a LEED szerint. Ez a projekt minden részletére kihat – még a bútorok és a tárolóelemek kiválasztására is.  

A MEGOLDÁSUNK: THE BETTER EFFECT INDEX

A The Better Effect Index az első átfogó eszköz azok számára, akik fenntartható döntéseket szeretnének hozni a belsőépítészeti megoldások terén. Az eszköz segít a különféle fenntarthatósági problémák felismerésében és annak összehasonlításában, hogy a termékeink mennyire felelnek meg a követelményeknek. Hat olyan területen pontozzuk a termékeket, amelyekkel jobb eredmény érhető el a fenntarthatósági törekvésekben. 

A The Better Effect Index online eszköz

 

NÉGY FENNTARTHATÓSÁGI TREND JOHANNA SZERINT

Az új innovációk és anyagok gyors fejlődése ékesszólóan bizonyítja, hogy a fenntarthatóság témája sokakat foglalkoztat és lelkesít. Fenntarthatósági vezetőnk, Johanna Ljunggren négy fontos fenntarthatósági trendet vesz górcső alá. 

JÓ TUDNI:
    • A The Better Effect Index a Kinnarps Csoport valamennyi márkájára (Kinnarps, Drabert, MartinStoll, Materia, NC és Skandiform) kiterjed.

    • A nyílt forráskódú The Better Effect Index minden érintett számára elérhető lesz – az építészektől az ügyfeleken át a versenytársakig –, így mindenki láthatja majd, hogy milyen módszerrel értékeltük a termékeinket. 


A MEGOSZTÁSALAPÚ GAZDASÁG ELŐRETÖRÉSE

Hamarosan a belsőépítészeti tervezés területén is megjelennek a megosztott megoldások a Sunfleet és az Über alkalmazások mintájára. Az irodák, az irodabútorok és a műszaki berendezések megosztásával idő- és költségtakarékossá tehető a gazdaságos erőforrás-menedzsment.


ÚJ ANYAGOK

A bútorgyártók sokat tanulhatnak a divattervezőktől. A divatiparban bambuszból és svéd fenyőkből készült textilszálakkal kísérleteznek, ananászleveleket használnak bőr helyett, és 3D-nyomtatóval cipőt készítenek a tengerből származó műanyag hulladékból.


VIRTUÁLIS VALÓSÁG

A virtuális valóságban fontos szövetségesre lelhetünk a CO₂-kibocsátás csökkentéséért vívott harcban. A jövőben VR-élményt is kínálhatunk majd ügyfeleinknek, így nem kell utazniuk ahhoz, hogy megtekintsék termékeinket. A VR-nek köszönhetően nincs szükség drága kiállításokra és bemutatótermekre


LÍZINGELT ÉS ÚJRAFELHASZNÁLT ANYAGOK

Egyre eredményesebbek vagyunk az anyagok különböző ágazatok és környezetek közötti újrafelhasználásában. A műanyagiparban már most is lehetséges bizonyos anyagok és komponensek bérbevétele. Peruban és Haitin pedig műanyagbankok működnek: a helyi lakosság összegyűjti a műanyag hulladékot, és anyagokat, szerszámokat kap cserébe.