A JÓ ERGONÓMIA MINDENRE KITERJEDŐ POZITÍV HATÁSAI

Alaposan átgondolt ergonomikus megoldásainknak köszönhetően közérzete jobb, munkája pedig hatékonyabb lehet. Az egyre gyorsuló, nyüzsgő világban olyan irodatermékekre van szükség, amelyek segítenek összpontosítani, és hozzájárulnak egy egészséges és energikus munkakörnyezethez. Ez igen egyszerű módja annak, hogy egy fenntarthatóbb társadalmat tudjunk kialakítani.

Ezért fontos az ergonómiába való befektetés

EGÉSZSÉGESEBB KÖRNYEZET

Az ergonomikus megoldásoknak köszönhetően éberebb és kreatívabb lehet, egészségi problémái és betegszabadságai pedig csökkenhetnek.

VONZÓ MUNKÁLTATÓ

Az inspiráló, egészséges munkahely erősíti a cég márkáját, és megkönnyíti a tehetséges munkatársak bevonzását és megtartását.

JOBB KÖZÉRZET

Egy példa a jó ergonómia döntő fontosságára a tevékenységalapú iroda sikerességében (Kinnarps Next Office – ABW). Ha otthon érzi magát, egyszerűen testreszabhatja munkahelyét, és eldöntheti, hogy a társaságot vagy a koncentrált egyéni munkát választja. Ez hozzájárul közérzete és hatékonysága javulásához.

5 egyszerű lépés a fenntartható ergonómiáért

1. A MOZGÁS ÖSZTÖNZÉSE

Testünk mozgásra, erőkifejtésre, pozícióváltoztatásra termett. A Texas A&M Health tanulmánya szerint 46%-kal növekedhet a produktivitás, ha lehetőség van az álló és az ülő helyzet váltogatására. Elektromos működésű, állítható magasságú íróasztal használatával csökkenthető a szív- és érrendszeri rendellenességek kockázata, és jó állapotban tartható a hát, a váll és a nyak.

2. VÁLASSZON KÖNNYEN KEZELHETŐ TERMÉKEKET

Fontos, hogy a bútorok, például az asztalok és az irodaszékek kezelése és beállítása egyszerű legyen – ellenkező esetben könnyen előfordulhat, hogy a felhasználók nem használják ki a lehetőségeiket, és nem érvényesül a pozitív hatás. Ez különösen fontos a fix munkahelyek nélküli tevékenységalapú irodákban. 

3. A TEST MOZGÁSÁT KÖVETŐ IRODASZÉKET VÁLASSZON 

Mindenki többféle testhelyzetben szokott ülni; a gyakori helyzetváltoztatás jót tesz a testnek. Válasszon olyan irodaszéket, amely képes a test követésére, és amelyet saját igényei szerint állíthat be. Szükséges, hogy állítható legyen a magasság, az ülésmélység és dőlésszög, a háttámla, a fejtámasz és a megdöntési ellenállás.

4. FIGYELJEN A ZAJSZINTRE!

Meg kell tervezni az akusztikai megoldásokat és a "csendes" szobákat. A Leesman közvélemény-kutató felmérése szerint a megkérdezett irodai dolgozók 70%-a szerint munkájukban a zajszint a legzavaróbb tényező. És ez az idő- és energiaveszteségen is meglátszik. A British Council of Offices számításai szerint a jobb akusztika két százalékkal javítaná a brit vállalatok produktivitását.

5. TERVEZZE MEG A VILÁGÍTÁST 

A munkához olyan fény szükséges, amelynél mindent jól látni és nem vakít. A megfelelő típusú és mennyiségű fény a kortizoltermelés serkentésével figyelmének fenntartását is segíti. Kérjen fel egy világítástechnikai szakembert a világítás megfelelő tervezéshez, és amennyiben lehetséges, válasszon a felhasználó által állítható világítótesteket.