Az AstraZeneca stockholmi székhelyű skandináv marketingvállalatában viszonylag rövid idő alatt megnövekedett a munkavállalók száma, ezért a cégnek új irodahelyiségekre volt szüksége. Nem kellett messzire menniük, az utca túloldalán, a Forskaren épületben megtalálták a megfelelő helyszínt. 2024 augusztusában költöztek be az épületbe, amely víziója szerint olyan hely kíván lenni, ahol a tudomány, az egészségügy és az üzleti élet globális vezető szereplői találkozhatnak és megoszthatják egymással tudásukat. Az AstraZenecának az új irodával kapcsolatban az volt az elképzelése, hogy az innovációt és az együttműködést középpontba helyezve, egy vonzó munkahely jöjjön létre. Olyan hely, amely előmozdítja a vállalkozás fejlődését, és hozzájárul ahhoz, hogy a cég továbbra is vonzó partner maradjon az élettudományok területén.
A vonzó, innovációra és partnerségre fókuszáló munkahelyről szóló elképzelés mára valósággá vált. Az új iroda nemcsak a mintegy 200 munkavállaló, hanem az ügyfelek és üzleti partnerek elismerését is kivívta, akik örömmel látogatnak ide.
A költözés óta a munkavállalók jellemzően munkaidejük nagyobb részét töltik az irodában, mint azelőtt. Ez a siker a világos elképzelések, az alapos előkészítő munka, valamint az AstraZeneca és a Kinnarps közötti szoros együttműködés eredménye.
A Forskarent 2024. május 6-án avatta fel XVI. Károly Gusztáv svéd király és X. Frigyes dán király. Az épület küldetése, hogy Stockholm Hagastaden kerületének „nappalijává” váljon – olyan, semleges helyszínné, ahol a globális tudomány, egészségügy és üzleti élet élvonalbeli szereplői találkozhatnak, és megoszthatják egymással tudásukat. Ennek érdekében csak olyan cégek kaptak helyet az épületben, amelyek kölcsönös fontossággal bírnak egymás számára. A Vectura Fastigheter megbízásából a 3XN Arkitekter által tervezett, világos fenntarthatósági profillal rendelkező Forskaren LEED és WELL fenntarthatósági tanúsítványokat fog kapni.
Az új terek egyik legfontosabb vezérelve a fenntarthatóság volt, azaz újra fel kellett használni az előző iroda belsőépítészeti elemeit. Ezeket a Kinnarps támogatásával tételesen, hatékonyan belefoglalták az új belsőépítészeti megoldásba, gyakorlatilag mindent sikerült újra felhasználni.
Andreas Holmgren, az AstraZeneca IT- és területgazdálkodási igazgatójának elmondása szerint a szervezet ambiciózus fenntarthatósági célokat tűzött ki, a beszállítóktól is megkövetelik, hogy működésüket hosszú távú fenntarthatóság jellemezze. Mint mondja, ez volt az egyik oka annak, amiért a Forskaren projektben és több korábbi projektben is a Kinnarpsszal folytatott együttműködést választották. „Olyan beszállítót kerestünk, amellyel hosszú távon tudunk együttműködni, vagyis össze tudjuk hangolni a fenntarthatósági céljainkat. A Kinnarps pedig megfelelt ezeknek a követelményeknek” – hangsúlyozza.
A belsőépítészeti megoldáshoz a munkavállalók körében végzett felmérés szolgáltatta az alapvető információkat, amelyeket az AstraZeneca és a Kinnarps közösen dolgozott fel. A felmérésből nyert megállapítások alapján a szervezet munkamódszereihez lett szabva az új iroda kialakítása. Olyan belsőépítészeti megoldásról van szó, amely a fókuszált egyéni munkától egészen a kreatív együttműködésig mindenfajta munkavégzést támogat.
Az innováció és az együttműködés előmozdításában fontosak a személyes megbeszélések. Ezért tárgyalók széles körére volt szükség, amelyek támogatják a különböző típusú megbeszéléseket – a kreatív és informális megbeszéléseket éppúgy, mint a nagyobb konferenciákat és a prezentációkat.
„Olyan beszállítót kerestünk, amellyel hosszú távon tudunk együttműködni, vagyis össze tudjuk hangolni a fenntarthatósági céljainkat. A Kinnarps pedig megfelelt ezeknek a követelményeknek.”
A felmérésből kiderült, hogy számos munkavállaló szívesen dolgozna a hagyományos munkaállomásoktól eltérő helyeken is. Például sokan szeretnének informálisabb, lazább környezetben, kanapén vagy karosszékben ülve dolgozni.
A lounge a munkavállalók nappalija. Itt társasági életet élhetnek, kávézhatnak, dolgozhatnak egy kicsit, vagy társaloghatnak a megbeszélések között.
Az előkészítő munka egyik legnyilvánvalóbb tanulsága az volt, hogy szükség van olyan terekre, amelyek támogatják a fókuszált egyéni munkát. Ezért a nagyszámú nyitott munkaállomást kiegészítettük 19, külön helyiségekben elhelyezett lefoglalható munkaállomással – a munkavállalók gyakran hálásak az ilyen lehetőségért. A tudat, hogy mindig rendelkezésre áll olyan helyiség, ahol például videómegbeszélést lehet lebonyolítani, javította a biztonságérzetet.
A munkaállomásoknál Vibe térelválasztó segíti a fókuszált munkát azáltal, hogy kizárja a zavaró mozgásokat a látótérből. Az ülőmunkából adódó statikus testhelyzeteket a Plus irodaszék és az állítható magasságú Series P munkaasztal ellensúlyozza, amely a változatos munkavégzési helyzetet teszi lehetővé.
A függönyök és a falon elhelyezett Vibe hangelnyelő otthonos hangulatot és jó akusztikai környezetet teremt a különálló helyiségek munkaállomásainál.
Andreas elmondta, hogy mivel egy ilyen nagyszabású projektet könnyen késleltethetnek előre nem látható körülmények, sok munkavállaló kellemesen meglepődött, amikor minden elkészült a meghatározott időpontra. „Minden időben elkészült, így az ünnepek után 80 munkavállaló minden további nélkül megkezdhette a munkát az új irodában.” A sikeres projektre visszatekintve Andreas megerősítette, hogy kifizetődött az elképzeléstől egészen a megvalósításig tartó alapos, részletekbe menő megközelítés.