Az Essential Supply Products Ltd (ESP) az eldobható egészségügyi és háztartási papírtermékek egyik legnagyobb független gyártója az Egyesült Királyságban. Az 1990-ben Worcestershire-ben létrejött vállalat büszke arra, hogy munkát ad a helybélieknek: dolgozóinak több mint 95%-a a megye lakosságából kerül ki.
A cég Worcestershire körzetében négy különálló telephelyen működött és növekedett, mígnem 2007-ben eldöntötte, hogy olyan ingatlant vagy telephelyet keres, ahová összevonhatja a különböző helyszíneken végzett tevékenységét. Egy 7,7 hektáros, eladó ingatlan a helyi Blackmore Parkban épp ideálisnak tűnt erre a célra. Mivel az ESP mindig is szívügyének tekintette helyi gyökerei ápolását és a fenntarthatóságot, így kapva kapott az alkalmon, hogy úgy vonhassa össze tevékenységét egyetlen helyszínen, hogy közben helyi jelenlétéről sem kell lemondania.
Az ingatlan tökéletesen alkalmas volt új gyártólétesítmények felépítésére, ráadásul már állt rajta egy szerkezetkész, új irodaépület, amely megfelelt az ESP adminisztratív tevékenysége igényeinek.
„Az épület belül alig volt több egy szürke doboznál” – meséli Isla Buchanan, az ESP projektvezetője. „Új volt ugyan, de nem túl tetszetős, márpedig mi olyan épületet akartunk, amelyik alkalmas arra, hogy helyi munkaerőt vonzzunk magunkhoz és meg is tartsuk. Nem szerettük volna, ha steril üzleti park benyomását kelti, ezért úgy akartuk kialakítani a belső teret, hogy az jól kifejezze vállalati kultúránkat, és a legjobb arcunkat mutassa.”
HELYI BESZÁLLÍTÓK HÍJÁN…
Isla először helyi bútorkereskedőktől kért ajánlatot, az ESP-nek azzal a törekvésével összhangban, hogy környékbeli beszállítókat bízzon meg, amivel csak lehet.
„Néhány kereskedőtől kaptunk javaslatokat a berendezésre, de mind túlságosan sablonos volt. Ránéztek a kék logónkra, és hasraütésszerűen próbálták kitalálni, hogy mit is szeretnénk. Vagy nagyon drágát, vagy nagyon olcsót tippeltek meg, és ennek alapján adtak ajánlatot, vegyes márkákból összeállítva. Nem vettek részt teljes szívvel a projektben, ezért úgy döntöttünk, inkább Londonban keresünk szakértőt. Mint megtudtuk, a bútorpiac központja Clerkenwellben található, ezért az ottani legszínvonalasabb gyártók között néztünk szét. Rengeteg weboldalt áttanulmányoztunk, olyan elkötelezett gyártó után kutatva, amelyik teljeskörű szolgáltatást kínál, és valóban törődik azzal, hogy mit is akar az ügyfél. Három-négy ilyen céggel tárgyaltunk, míg végül arra jutottunk, hogy a Kinnarps felel meg leginkább az igényeinknek. A Kinnarps bemutatóterme annyiban adott újat a többiekéhez képest, hogy megmutatta azt, hogyan is néznek ki a valóságban az egyes irodaberendezések… A cégvezetőnk megnézte a konferenciatermüket, és azt mondta: „Ez kell nekem!”. Sokat segített, hogy megtapasztalhattuk, hogyan is néz majd ki az irodánk a valóságban, és nemcsak kiállítási darabokat mutogattak nekünk.”
A MEGOLDÁS
„A beszállító zökkenőmentesen és hatékonyan intézte a rendelésünket, és már alig vártam, hogy megérkezzenek a bútorok. Le a kalappal a Kinnarps szerelői előtt, mert nagyon értik a dolgukat! Akkor érkeztek, amikorra ígérték, pontosak és udvariasak voltak. Más beszállítóktól eltérően ők egész nap dolgoztak, és nagyon komolyan vették, hogy elkészüljenek. Alig bírtam rávenni őket, hogy tartsanak egy rövid szünetet és igyanak meg egy teát! Az is nagyon tetszett, hogy a göngyöleget az utolsó darabig visszavitték a gyárukba, újrafelhasználásra. Nem hagytak ott mást nekünk, csak egy csillogó-villogó, vadonatúj irodát.
Már legalább öt másik helyi cégnek ajánlottam a Kinnarpsot és a helyi önkormányzat képviselőinek is, amikor látogatást tettek nálunk.”
Amikor arról kérdeztük Islát, hogy a Kinnarps „nagykövetének” érzi-e magát, így felelt: „Ennek minden ügyfélnél így kellene lennie. Ha jó szolgáltatást kapok, akkor azt másoknak is ajánlom. Ez is része a közösségi és üzleti filozófiánknak.”