Projekt: Järfälla Középiskola

ADATOK

Ügyfél:
Järfälla Középiskola

Hely:
Järfälla, Svédország

Építész:
Atrium Ljungberg

Terület:
3250 m²

Emeletek:
Egy

Tantestület:
Kb. 45 tanár és más személyzet

Liczba uczniów:
Tanulók száma

Átadás dátuma:
2022. január

Oktatási tér, ahol előtérben van az akadálymentesség

Egy újfajta, befogadó és inspiráló oktatási tér a Järfälla Középiskola diákjai számára. Amikor az egyetemi előkészítő program új helyiségekbe költözött Barkarbystadenben, a Kinnarpsot bízták meg azzal, hogy egy olyan tanulásra ösztönző belsőépítészeti megoldást alakítson ki, amely megfelel a fiatal felnőttek kreatív interakcióra és önálló tanulásra való igényeinek. Az iskola a sajátos nevelési igényű tanulókkal foglalkozó nemzeti hivatal (National Agency for Special Needs Education and Schools) kritériumai szerint az úgynevezett akadálymentes tanulás (Accessible Learning) keretében működik, ami további kihívást jelentett a Kinnarps számára; kreatívnak és találékonynak kellett lennie, hogy megvalósítsa az iskola vezetőségének és a diákoknak az elképzeléseit és igényeit.

A párbeszéd és a konzultáció biztosította az egyetértést, a befogadást és a jóllétet

A Kinnarps és a Järfälla Középiskola szorosan együttműködött annak érdekében, hogy olyan átfogó megoldást találjanak, amellyel mindenki egyetértett; a diákok, az igazgató és a személyzet is részt vett a döntéshozatali folyamatban. A Kinnarps például többfelé ülőalkalmatosságot mutatott be, mint amennyit a megrendelésben megadtak, így a diákok kipróbálhatták négy kedvencüket, majd szavaztak. Az eredmény egy olyan tanulási és munkakörnyezet, amelyet a diákok határozottan pártolnak, és amelyhez mindenki hozzájárult.

Akadálymentes tanulás fiatal felnőttek számára

A Kinnarps feladata egyértelmű volt: A Järfälla Középiskola új létesítményeinek tükrözniük kell azt, hogy a tanulmányok a felnőtt élet küszöbét és az egyetemi tanulmányokra vagy munkára való felkészülést jelentik. A gondosan kiválasztott és összeállított belsőépítészet helyet ad a fejlődéshez és a tanuláshoz, továbbá teret biztosít a csoportokban való munkavégzéshez, valamint lehetőséget nyújt a magánszféra védelmére és a koncentrációra.

Lefoglalható tanulótermek közös munkára és összpontosításra

A modern munkahelyek által ihletett, nyitott terű, rugalmas enteriőrök jobban hasonlítanak a diákok jövőbeli munkahelyeire, mint a hagyományos iskolai enteriőrök. A nyitott Studietorget tér mellett foglalható csoportos szobák és tanulótermek is rendelkezésre állnak, ahol a diákok nyugodtan és csendben, egyedül vagy csoportosan tanulhatnak.

Jó akusztikai környezet jól megtervezett megoldásokkal és okos anyagválasztással

Az épület helyiségei jól megvilágítottak, egyrészt az emeleten a padlótól a mennyezetig érő ablakokon keresztül, másrészt az épület közepéről, amely egészen a tizedik emeleti üvegplafonig nyitott. Egy több száz diákból és tanárból álló iskola sok zajjal jár, ezért a jó akusztikai környezet megteremtése érdekében a Kinnarps gondosan alkalmazott kárpitozott bútorokat, textileket és hangelnyelő paravánokat.

Minden tantermet a rugalmasság és a dinamika jegyében rendeztek be. Az Xpect szék mozgásra ösztönöz, és jó ergonómiát biztosít minden diáknak. A görgős Origo íróasztal megkönnyíti a teremváltást a tanárok által kért tanulási szituációnak megfelelően.

Fenntartható megoldásokra összpontosító megbízás

Järfälla önkormányzatának teljes működése a fenntarthatóságra és a környezetvédelemre összpontosít minden szakaszban, és Svédországban elsőként ad ki tanúsítást egy egész kerületnek, nevezetesen Barkarbystadennek, ahol a Järfälla Középiskola új épülete is található. A Kinnarps saját márkájának valamennyi bútora Svédországban készül gondosan válogatott, fenntartható anyagokból. Minden szállítmányt egybe csomagolunk, és felesleges, egyszer használatos csomagolás nélkül szállítunk ki.

A fenntarthatósági szempont döntő fontosságú volt a beszerzési folyamatban, és a teljes feladatot áthatotta. A Kinnarps megfelelt a környezetvédelmi és minőségi fenntarthatósági követelményeknek, sőt, túl is teljesítette azokat. A Kinnarps bútorai és belsőépítészeti megoldásai kiváló minőségűek, sok éven át tartósak és funkcionálisak, így mi nyugodtan összpontosíthatuk a saját tevékenységeinkre.

Mariella Augustsson Igazgatónő

Külön kérés volt, hogy a helyiségek világítása az esztétikához is hozzájáruljon, és ne csupán funkcionális megvilágítást biztosítson. Itt egy kiváló példa arra, hogyan keretezi és egészíti ki a belsőépítészetet ez a széles karimával ellátott szerelvény. A magas háttámlájú Fields kanapék barátságos hangulatot teremtenek a belső térben, a diákok szívesen foglalnak helyet a Leia székhez tartozó Asto íróasztalnál is, amely mellett a kárpitozott ülés még tovább növeli a kényelmüket.

Ebben a projektben a Kinnarps a fenntarthatóság többféle aspektusát illetően is eleget tett a Järfälla Középiskola követelményeinek – többek között a társadalmi, környezeti és minőségi követelményeknek is. A vezetőséggel, a tanárokkal és a diákokkal a teljes folyamat során folytatott szoros, kétirányú kommunikáció révén olyan megoldást találtak, amelyben mindenki bevonva érzi magát, és amelyben az új iskolai környezet a legjobb feltételeket teremti meg az akadálymentes tanuláshoz az elkövetkező évekre.

Rendkívül elégedettek vagyunk a Kinnarps teljesítményével, valóban nagyszerűnek bizonyult az együttműködésünk. Egy ilyen projekt nagy beruházás egy iskola számára, ahol a funkcionalitás, a színek és a formák sok-sok évre szólnak. Egy megbízó számára ez egy egyszer az életben adódó projekt, ezért is olyan megnyugtató és jóleső tudni, hogy a végeredmény messze felülmúlta a várakozásainkat. A Kinnarps valóra váltotta az elképzeléseinket.

Mariella Augustsson Igazgatónő

Összegzés

  • • Belsőépítészeti megoldás, mely támogatja a különböző tevékenységeket „A helyes tanulás legyen könnyű” mottóval.

    • A sajátos nevelési igényű tanulókkal foglalkozó nemzeti hivatal (National Agency for Special Needs Education and Schools) akadálymentes tanulási kritériumain alapuló tanulmányi tér

    • Fenntarthatósági fókusz a környezeti, minőségi és társadalmi szempontok tekintetében

    • A kétirányú kommunikációra összpontosító, inkluzív folyamat elkötelezettséget teremtett és jóllétet biztosít