A Publicis Sapient több mint 30 éve vezető szerepet tölt be a digitális átalakulás és a fenntartható növekedés terén. Amikor a testvércég, a Publicis Media ugyanebbe a létesítménybe költözött, a társaság lehetőséget látott az iroda magasabb szintre emelésére. A Kinnarps segítségével hosszú távon fenntartható és vonzó munkahely jött létre, az ergonómiára koncentrálva.
Az ajtón belépve megdöbbent a lenyűgöző magas mennyezet. A korábban templomként működő különleges létesítmény sajátos atmoszférát kölcsönöz az irodának, ugyanakkor komoly kihívást jelent az akusztikai környezet szempontjából. Claudia Brodlova, a Publicis Sapient pénzügyi munkatársa elmondja, hogy az akusztika jelentette az egyik legnagyobb kihívást az új terek kialakításakor. „Mielőtt a Kinnarps áttervezte volna a tereinket, magas volt az iroda zajszintje. „Amikor az emberek beszélgettek, az egész terem visszhangzott, ami mentálisan kimerítő volt és megnehezítette a koncentrációt” – magyarázza. A jobb hangzási környezet kialakítása érdekében a tervezés során nagy hangsúlyt fektettek az akusztikára. Stratégiailag elhelyezett hangelnyelő elemek, kárpitozott bútorok, szőnyegek és függönyök segítségével a korábbi templom akusztikai környezetét sikerült úgy alakítani, hogy megfeleljen egy modern iroda igényeinek.
Stratégiailag elhelyezett hangelnyelő elemek, kárpitozott bútorok, szőnyegek és függönyök segítségével a korábbi templom akusztikai környezetét sikerült úgy alakítani, hogy megfeleljen egy modern iroda igényeinek. A földszinten a hangelnyelő Vibe paraván a templom egykori szószékére van felfüggesztve. A tér leválasztásával egy „szoba a szobában” megoldás jön létre, amely egyszerre javítja az akusztikai környezetet és lehetőséget biztosít az elkülönült munkavégzésre.
A másik kihívás a modern iroda kialakításában a templom alaprajza volt, az épületre jellemző nagy és nyitott terekkel. Ahhoz, hogy a Publicis Sapient munkamódszerét támogató környezetet hozzunk létre – ami egyensúlyt teremt az egyéni munka, a megbeszélések és a kreatív együttműködés között – újra kellett gondolnunk mindent és egyértelmű folyamatokat kellett létrehoznunk.
A megoldás az volt, hogy a termeken belül olyan helyiségeket alakítsunk ki, ahol a különböző funkciók saját helyet kaphatnak anélkül, hogy a többieket zavarnák. A felfüggesztett térelválasztók és textíliák segítettek meghatározni a konkrét tevékenységekhez igazodó zónákat. Ezek a felosztások lehetővé tették olyan rugalmas környezetek kialakítását, amelyek az egyéni koncentrációt és az együttműködést egyaránt támogatják, miközben megőrzik az irodaterületek nyitottságát. Az eredmény egy jól átgondolt munkafolyamat volt, ahol a munkavállalók könnyedén mozoghatnak a különböző típusú terek között, igényeiknek megfelelően.
Claudia Brodlova, Associate Finance, Publicis Sapient.
„A terek megfelelnek a munkamódszerünknek, ergonomikusan vannak kialakítva, és olyan egységes érzetet keltenek, amilyen korábban nem volt.”
A Publicis Sapient számára fontos volt egy olyan munkakörnyezet kialakítása, amely nemcsak környezeti szempontból fenntartható, hanem meg is változtatható. Adott volt a bútorok szükség szerinti megújításának, korszerűsítésének lehetősége – ez a szempont nemcsak a felelős fenntarthatósági stratégiát tükrözi, hanem a minőségre való összpontosítást is. „Olyan belsőépítészeti fenntartható megoldást szerettünk volna, amely igény esetén frissíthető és megújítható. A pótalkatrészek elérhetősége kulcsfontosságú volt, és az egyik oka annak, hogy a Kinnarps mellett döntöttünk” – magyarázza Claudia.
A minőség nem csak arról szól, hogy a bútorok tartósak legyenek, hanem arról is, hogy a jövőbeni igényekhez igazíthassuk anélkül, hogy elveszítenék funkciójukat vagy esztétikai megjelenésüket. A helyben gyártott bútorokat és átgondolt dizájnt kínáló beszállító kiválasztásával a vállalat a megoldás karbonlábnyomát is minimalizálni tudta.
Ráadásul a kiváló minőségű megoldás alacsonyabb karbantartási költségeket és kisebb erőforráspazarlást jelent. A Kinnarps partnerként való bevonásával a Publicis Sapient fenntartható anyagokból készült belső kialakítást kapott, valamint egy pótalkatrészrendszert, amely biztosítja, hogy a bútorok hosszú távon használhatók és megújíthatók legyenek. Az eredmény egy olyan iroda, amelynek minden részletét alaposan átgondolták – a tervezéstől a hosszú távú fenntarthatósági munkáig –, így már most és a jövőben is vonzó munkahely lesz.
Álmaink munkahelye, amely ötvözi a vonzó formatervezést és a jó általános ergonómiát, megvalósult. Bár most több ember osztozik ugyanazon az irodai téren, a hangkörnyezet már nem akadályozza a produktivitást, hanem kellemes háttérzajjá vált.
„A Kinnarps belsőépítészeti megoldása csodákat tett az akusztikai környezettel. „A különbség egyértelműen érezhető, például a munkaállomásoknál elhelyezett paravánoknak, a kárpitozott bútoroknak és a függönyöknek köszönhetően” – magyarázza Claudia. Elmondása szerint megnyugtató érzés, hogy olyan belsőépítészeti megoldásba fektettek, amely hosszú távon fenntartható, és nagyon elégedettek azzal, ahogyan a Kinnarps-szal együttműködve sikerült funkcionális és inspiráló munkakörnye zetet létrehozniuk, miközben megőrizték a helyiségek egyedi jellegét. A munkavállalók is gyakrabban járnak be az irodába, mint korábban, ami Claudia szerint összefüggésben van a jobb általános ergonómiával.
„A Kinnarps belsőépítészeti megoldása csodákat tett az akusztikai környezettel. A különbség egyértelműen érezhető, például a munkaállomásoknál elhelyezett paravánoknak, a kárpitozott bútoroknak és a függönyöknek köszönhetően.”