Projekt: Rosenberg Iskola

ADATOK

Tanulók száma:
kb. 500

Osztályok:
6. osztályos korig

Oktatói gárda:
70 fő

Terület:
7,200 négyszetméter, két szint

Nyitás:
2020 ősze

Tudás, FEJLődÉS ÉS TANULÁS EGYÜTT

Amikor Tidaholm Önkormányzatának új iskolát kellett építenie, már a tervezési szakaszban figyelembe vették a pedagógiai szempontokat. Az igények alapos feltérképezésével, valamint a személyzet és a diákok bevonásával sikerült olyan tanulási környezetet kialakítaniuk, amely támogatja az iskola befogadó, rugalmas és fenntartható elképzelését. „Egy iskola kiépítése időt, erőfeszítést, gondolkodást és elkötelezettséget igényel ahhoz, hogy jó legyen” - mondják Ulrika Eskilsson és Andreas Lindahl igazgatók.

Minden osztályban megtalálható az Origo asztal különböző formákban és méretekben, így könnyen átrendezhetők az aktuális tanulási helyzetet támogatva.

Tidaholmban az önkormányzat iskoláiba belépő növekvő diáklétszámról folytatott megbeszélések eredményeként úgy döntöttek, hogy Rosenberg új kerületében iskolát is építenek. Ez lehetőséget adott arra, hogy a nulláról végiggondolják a kivitelezést - munkájukat arra a pedagógiai gondolatra alapozták, miszerint az iskola az, ahol az életre szóló ismereteket fejleszthetik, és a diákok összpontosíthatnak.

Ulrika Eskilsson, a 3. osztályának tanára határozottan ragaszkodott ahhoz, hogy ezt a lehető legkorábbi szakaszban vegyék be a folyamatba.

"Amikor új iskolába fektetünk be, először azt kell megkérdeznie, hogy mi a cél a tanulási környezettel, és miért kell változtatnia azon. Minél korábban holisztikus megközelítést alkalmazunk, az építészettől a belsőépítészetig, annál jobb. Nincsenek gyorsbillentyűk a biztonságot nyújtó, a tanulást ösztönző és a tanulást elősegítő környezetek létrehozásához."

Kollégája, Andreas Lindahl, a 4-6. osztály tanára és mások is egyetértenek és hangsúlyozzák annak fontosságát, hogy korán kezdjék el az iskola arculatának és funkciójának megtervezését. A fenntartható, befogadó tanulási környezet kialakítása sok időt, gondolkodást és feltérképezést igényel, nem beszélve mind a belső, mind a külső szakértelem bevonásáról. Azt is megemlíti, hogy bár hamarabb elkezdhették volna a Rosenberg-iskola tervezését, ennek ellenére volt némi lehetőségük arra, hogy befolyásolják magát az épületet, hogy megegyezzen pedagógiai elképzelésükkel.

"Ideális esetben az épületet és a belső kialakítást egyszerre kell figyelembe vennie. Nem utolsósorban elengedhetetlen, hogy a lehető legnagyobb mértékben bevonják mind a személyzetet, mind a diákokat."

Andreas Lindahl, a 4-6. osztály tanára

Az óvodai osztályban a Space tároló egységgel szigetet építettek a szoba közepére, különböző zónákat hozva létre. Mivel a tárolóegység görgőkön van, a helyiség szükség szerint könnyen megváltoztatható.

AZONOSÍTOTT SZÜKSÉGLETEKRE ÉS ISKOLAI FELTÉTELEKRE épülő TANULÁSI KÖRNYEZET

A Rosenberg School projekt kiinduló feltételezése az a meggyőződés volt, hogy a fizikai környezet és annak kialakítása befolyásolja mind a diákok, mind a személyzet érzését és teljesítményét. Az önkormányzat és munkatársai ezért nagy hangsúlyt fektettek annak biztosítására, hogy szilárd előkészítő munkát végezzenek a tényleges igények feltérképezésére és annak feltárására, hogy mely belsőépítészeti megoldások támogatják őket a legjobban. Mindezt annak biztosítása érdekében, hogy a kezdetektől fogva helyesen válasszák ki a berendezést.

A Kinnarps korai lehetőséget kapott egy tanulási tér-elemzés elkészitésére, majd szorosan együttműködött a Rosenberg Iskola vezetőségével, projektcsoportjával, munkatársaival és diákjaival a teljes folyamat során. Előadások, különböző típusú tanulási környezetek tanulmányozása, gyakorlati műhelyek és webes felmérések révén minden érdekelt fél bevonásra került. A Kinnarps jelentést dolgozott ki, amely az eredményeket teljes egészében, valamint osztályonként összegyűjtötte. Ez a jelentés a fizikai környezetre vonatkozó ajánlásokat is tartalmazott, és fontos alapjává vált, amikor az önkormányzat megfogalmazta a beszerzést.

"Számunkra kulcsfontosságú volt a kapcsolat a Kinnarps-al. Segítettek feltérképezni és elemezni az igényeket, bevonni a személyzetet, tanulmányutakat és műhelyeket szervezni, valamint megfogalmazni elképzeléseinket és céljainkat. Munkatársaink lehetőséget kaptak a belsőépítészet befolyásolására, de szintén a Kinnarps inspirálta, befolyásolta és tudást és új ötleteket szerzett. Mindannyiunk számára ez volt a változás útja. "

Az iskola minden területét alaposan átgondolták és megtervezték, hogy támogassák a különböző tanulási formákat. Itt a Space tárolót sarok kialakítására helyezték, és puha párnákkal látták el. A görgőkön található Vibe hangelnyelő képernyő táblát kapott, amelyet még a fiatal diákok is guríthatnak, ahol szükségük van rá.

A belsőépitészeti megoldások a rugalmasságra, barátságos környezetre, jó akusztikára és fenntarthatóságra épültek. A legjobb és legkreatívabb megoldást akarták, ezért funkcionális beszerzést választottak a hagyományos helyett. Andreas Lindahl szerint, ennek az volt az ötlete, hogy az iskola elképzeléseit és koncepcióját helyezze előtérbe, és az egyes termékek helyett a teljes megoldásra összpontosítson.

A rugalmas belsőépítészeti megoldások az egyik alapvető követelmény voltak - áthatják az egész iskolát, mind abban, hogy a különböző bútordarabok hogyan kombinálhatók más elemekkel, mind úgy, hogy azok egy adott egyéni vagy tanulási helyzethez igazodni tudjanak. A változatos pasztellszínek halk tónusú választása is megkönnyíti a bútorok kombinálását anélkül, hogy az zavaros benyomást keltene.

A puha, párnázott bútorok és számos hangelnyelő képernyő jó akusztikát és hangulatos érzést biztosít, amely jó közérzetet és biztonságot teremt. Minden WC-t olyan szezonális hangokkal látnak el, mint a madarak csicsergése.

"Arra törekedtünk, hogy a beszerzést úgy alakítsuk ki, hogy az barátságos és fenntartható iskolát eredményezzen. Fontos, amit a szem lát. Az iskolában azt szeretnénk, ha az emberek azt éreznék: " Ez szép, itt akarok lenni." A szép környezet mind a gyerekeket, mind a személyzetet értékesebbnek érzi, és mindenki kedvet kap az iskola gondozásához. "

rosenbergsskolan-4.jpg

rosenbergsskolan-5.jpg

Az ergonomikus Xpect tanulószék háttámlája természetes beépített mozgással rendelkezik, valamint állítható ülésmélységgel és lábtámasszal. Könnyen felakasztható kétféle módon a tisztítás megkönnyítése érdekében, és egymásra helyezhető a helytakarékosság érdekében.

A folyosókat az informális tanulás támogatására rendezték be. Itt a Monolite kanapé hangulatos teret teremt a szobában. Az egyensúlylabda lehetőséget kínál a diákoknak testük áthelyezésére.

Malin Skatt, a 4–6. osztályok tanár egyike azoknak, akik részt vettek az új iskolai projektben. Úgy érzi, hogy az új tanulási környezet és munkamód jobban illeszkedik a modern tanítási módszerekhez. Például vannak csoportszobák az összes tanterem szomszédságában, lehetővé téve a gyermekek számára, hogy önállóan dolgozzanak anélkül, hogy megzavarnák egymást, miközben a közelben vannak. Azok a helyek, ahol a diákok választhatnak ülést vagy állást, szintén természetes dinamikát és mozgást hoznak létre, segítve a tanulók koncentrációját. Örül annak is, hogy a személyzet különböző tevékenységeket támogató bútorokkal ellátott munkaszobákat, ergonomikus íróasztalokat, projektasztalokat és kisebb helyiségeket kapott puha ülésekkel a megbeszélésekhez.

"Az, hogy a személyzet és a munka számára kijelölt helyiségben ülhetünk, nem pedig az osztályteremben, lendületet ad mindannyiunknak. Sokkal könnyebbé teszi a kollegiális csapatszellem megteremtését és a gyors kérdés feltevését, ha van valami a fejedben."

Az iskola 1-3. osztályok gyógypedagógiai csoportjában a belsőépítészetet úgy tervezték, hogy minden diák igényeit kielégítse. A görgőkön található tárolóegységek és képernyők megkönnyítik a terek felosztását úgy, hogy mindenkinek legyen saját területe. Az Xpect diákszék finoman lekerekített háttámlája biztonságos ölelést biztosít.

"Azok a gyerekek, akikkel a legtöbbet dolgozom, különleges támogatásra szorulnak, de észrevettük, hogy a nekik megfelelő belsőépítészet és berendezés mindenkire jó. Például a tanulási környezetek belső kialakítása segít csökkenteni az érzékszervi frusztrációt, a színek, kárpitozott bútorok, megkülönböztethetőség és a természetes mozgás lehetősége. "

Kajsa Ekelund

A könyvtárban a diákok szeretnek bemászni a Monolite fotel és magas háttámlája által létrehozott biztonságos sarkokba. A számítógépes asztal megkönnyíti a diákok helyzetének megváltoztatását.

Az iskola utáni létesítményekben zónákat alakítottak ki különféle tevékenységekhez. Itt láthatja az Xpect diákszéket az Origo asztal különböző konstellációival. A háttérben puha ülések és hangelnyelő árnyékoló tároló a görgőkön.

Minden tanterem szomszédos csoportszobákkal rendelkezik, így a diákcsoportok egymást nem zavarva önállóan dolgozhatnak. Az Oberon asztalnál választhat, hogy a Plint széken ül vagy áll.

Kajsa Ekelund, a támogatást igénylő gyermekek tanára is nagyra értékeli az iskola változatos belsőépítészetét, és nagy előnyt lát abban, hogy képes a berendezést a sajátos igényekhez és diákokhoz igazítani.

"Nehezen tudtam elengedni a hagyományos bútorokat, de a Kinnarps inspirációt és biztonságot nyújtott. Úgy éreztem, tudják, miről beszélnek, és bízhatunk bennük. Nem csak a bútorokról volt szó, hanem a "nagy képről" is: dolgokról mint értékek, jövőkép és pedagógiai elképzelés."

A funkció és a design legjobb kombinációja a jó akusztikus környezet megteremtéséhez. A csendes, hordozható, hangelnyelő hátsó tárolóegységek megkönnyítik a helyiség kialakítását a szobában, ha szükséges. Hangot elnyelő marmoleum asztallapok, amelyek szintén elnézőek a szennyeződéstől. A kárpitozott székek hozzájárulnak a jobb akusztikus környezethez, nagyobb kényelemhez és hangulatosabb érzéshez. A Kinnarps Color Studio strapabíró Rustico szövete nagy kopásállóságra van kialakítva, és sokszínű szálai elnézővé teszik a szennyeződést.

Anders Larsson, a Kinnarps tanulási térstratégája, aki részt vett a projektben, nagy elismerést ad azoknak az igazgatóknak, akiknek világos elképzelése és megértése van arról, hogy mire kell gondolni a folyamat elején. Lehetővé tette számukra, hogy létrehozzák azt az iskolát, amelyről álmodtak. Nem csak a bútorokról volt szó, hanem még inkább a munkamódszerek megváltoztatásáról. Az egyik sikertényező az idő és a lehetőség volt a megbeszélésre, a reflexióra, a gyakorlati munkára, valamint a tanulási környezetekkel kapcsolatos fontos nézetek és ötletek felvetésére. Ez lehetővé tette olyan fenntartható belsőépítészeti megoldások megalkotását a különböző tanulási helyzetekhez, amelyek támogatják a diákokat és a tanárokat, és hatékonyan használják ki az iskola területét.

"A folyamat elején volt idő felmérni az igényeket, megvitatni és átgondolni a kihívásokat és lehetőségeket, azonosítani, hogy mi működött jól és mi nem a meglévő tanulási környezetben, és értékes ismereteket gyűjteni minden érintettől."

Anders Larsson, Learning Space Strategist, Kinnarps

A #KULtillsammans hashtaget a cél- és látásmunkában fejlesztették ki, ahol a KUL a tudás, fejlesztés és tanulás svéd rövidítése.

KIVITELEZÉS - SIKERFAKTOR

A projektcsapat megértette annak fontosságát, hogy megtervezzék, hogyan bemutassák az új tanulási környezetet a személyzetnek és a diákoknak. A többi Kinnarps-projekt ihlette Rosenberg Iskola elkészítette a riport, amely közös irányelveket és megközelítéseket tartalmaz a személyzet számára részletezve azokat az irányeleket, amelyek az iskola különböző helyzeteire és sajátos területeire vonatkoznak - mindezt azzal a céllal, hogy megteremtsék azt a munkamódszert és kultúrát, amelyet az első naptól át akartak hatni az iskolába. A könyvet az új iskola megnyitása előtt átadták az összes dolgozónak.

rosenbergsskolan-13.jpg

Minden folyosó és közös helyiség amentén berendezett, hogy tanulmányi területekként funkcionáljon. A Frisbee egymásra rakható széke gyorsan elővehető az extra ülésekért.

rosenbergsskolan-14.jpg

Minden tanterem változatos bútorokkal és funkcionális tárolóval rendelkezik.

"Mind a személyzet, mind a diákok most kezdik megtanulni a környezet használatát, ezt világosan látom, amikor körbejárom az iskolát. A játékkönyv segít nekünk betartani azokat a szabályokat, amelyeket mi magunk fogalmaztunk meg. Mindenki, aki tudja, mi vonatkozik rá, egyértelműséget és biztonságot nyújt , állóképesség és energia - ez is segít nekünk, amikor új személyzetet viszünk be az iskolába. "

A menzában található hangelnyelő Vibe-képernyők könnyen feltekerhetők a szükséges helyre, és hangulatos benyomást keltenek az iskola egyik legnyíltabb területén.

"Hogy őszinte legyek, sokan elégedettek voltunk a régi iskolával, talán azért, mert annyira hozzászoktunk. Ezért jó volt, hogy Kinnarps beszélt velünk a berendezés és a munka módszerekről. Sok elgondolkodtató és minden bizonnyal személyes kihívást is jelentett számunkra."

Malin Skatt, a Rosenberg Iskola 4-6. osztályának tanára

A Space storage és a Fields hangtompító mennyezetre függesztett képernyői segítségével a személyzet szünethelyisége különböző zónákra lett osztva. 

ÖSSZEOGLALÁS

  • Az előkészítő munka fontos volt az új iskola tervezésekor. A személyzet és a diákok is részt vettek benne.
  • Fókuszban a rugalmasság, a barátságos környezet, a jó akusztika és a fenntarthatóság.
  • Funkcionális beszerzés, amely a legjobb belsőépítészeti megoldást kereste, nem pedig a legolcsóbb árat.
  • Különböző belső terek, amelyek ösztönzik a mozgást és tanulást.
  • A puha, párnázott bútorok hangulatos hangulatot kölcsönöznek, és hozzájárulnak a jó akusztikához.
  • Változtatható belső kialakítás, amely a különböző tanulási helyzetekhez igazítható.
  • Playbook, amely részletezi az irányelveket és az iskola jövőképét.

Kapcsolódó termékek