Lidköpingben az új iskolát olyan bútorokkal szerelték fel, mely az aktív tanulást támogatja. Ahogy a munka világa, úgy az oktatás is egyre formálódik, és egy olyan irányba tart, amit már nem lehet kiszolgálni a régi belsőépítáészeti struktúrákkal. Az aktív tanulásra késztető bútorok a gyerekeket arra sarkallják, hogy dinamikusan álljanak a napi feladatokhoz.
A Kinnarps-szal szoros együttműködésben az iskolavezető, a tanárok és a gyermekek innovatív tanulási környezetet hoztak létre, amely felkészíti a tanulókat a jövőbeni életükre és az irodai környezetre.
ÁLLÍTHATÓ MAGASSÁGÚ ÍRÓASZTALOK
A gyerekek Origo íróasztalon dolgozhatnak, amely kombinálható az Xpect székkel vagy egy magasabb Plint bárszékkel is. A megoldás lehetővé teszi kombinálják a nap során a különböző testhelyzeteket a padlón üléstől az állásig, ami megtanítja nekik az aktívabb munkamódot. Az osztályteremben választhatják Wilson kanapékat és Invito székeket is, melyeket a megfelelő magasságú Origo dohányzóasztalokkal kombináltunk.
RUGALMAS ÉS DIGITÁLIS OKTATÓKÖRNYEZET
A Sjölunda skola fejlett digitális tanulási környezettel rendelkezik, amely alapja a tevékenységalapú munkavégzésnek: minden teremben vezeték nélküli internet, monitorok, táblagépek biztosítják a tanulók számára az egyszerű helyváltoztatást. Ugyanígy a bútorok könnyen és gyorsan átrendezhetők. Minden szék, asztal és tároló görgőkkel lett felszerelve.
Az iskolában a kiváló akusztikus környezetet hangelnyelő panelekkel biztosítják, a termek berendezése pedig úgy lett kialakítva, hogy a tanár egyszerűen áttekinthesse a helyiséget és felmérhesse minden tanuló helyzetét.
NEM CSAK SULIS BÚTOROK
Ki mondta, hogy csak az iskolai bútorok jöhetnek szóba? Ebben az innovatív és fenntartható tanulási környezetében a gyermekeknek esélyük van arra is, hogy felfedezzék a Kinnarps kínálatából felnőtt irodákba szánt darabokat, például a Nexus asztalát és a Space sorozatot. Könnyű székek és kanapék, beleértve a Piot és a Trixet, valamint a Fields puffok puha ülőhelyeket kínálnak. Kiscsoportos oktatáshoz vagy projektmunkához az ülőbútorok gyorsan és egyszerűen átrendezése az asztal körül.
A Sjölunda egy általános iskola, ahol 400 gyereket tudnak foglalkotatni. Az aulát szinte állandóan használják, bár nincsenek nagy iskolagyűlések, az osztályok igényeik szerint használják a területet: a nap megkezdéséhez, rövidebb összejövetelekhez vagy mozi délutánokhoz. Az iskola könyvtára szintén közvetlen közelében van.
Már a tervezési szakaszban is az képezte a kiindulási pontot, hogy a hallgatók számára a lehető legjobb feltételeket biztosítsák a tevékenységalapú tanuláshoz.
"Olyan iskolát akartunk, amelyben a gyerekek lehetőséget kapnak arra, hogy a különböző feladatokhoz elvégzéséhez egyénileg választhassanak munkaállomást. A gyermekek tanulási szokásai sokat változtak, és a hagyományos osztálytermi kialakítás nem felel meg ennek az igénynek. A Sjölunda iskolát úgy alakítottuk ki, hogy tiszteletben tartjuk a gyerekek egyéni igényeit és hozzáállását a munkakörnyezet kiválasztásához"- magyarázza az iskola igazgatója, Elisabet Ingemarsson.
Az oktatótermek természetesen ergonomikus és állítható magasságú asztalokkal és irodai székekkel vannak felszerelve, és különféle zónákat kínálnak az eltérő feladatok elvégzéséhez.
"Körülbelül tíz éve dolgozom Lidköping önkormányzattal és Elisabet Ingemarssonnal. Rendkívül inspiráló együtt dolgozni egy olyan ügyféllel, aki felismeri kapcsolatot oktatásban és a szakmai életben jelenleg zajló változások között. Sjölund iskolája megtestesíti azt, amit a Kinnarpsnál végzünk a Next Education koncepciójával."
A belsőépítészeti konceptiót Reggio Emilia ötlete ihlette a helyiségről, mint a „harmadik tanárról”. A környezetnek és a bútoroknak együtt kell működniük a gyermekekkel, és segíteniük kell őket tanulásban. A diákok egyszerűen a padlón, a hagyományosan tervezett iskolai íróasztaloknál dolgozhatnak, vagy a magasabb asztaloknál állva végezhetik az aktuális tevékenységüket. A környezetben puhább székeket és kanapékat is kínál különféle asztalokkal kombinálva.
Ez a változatos bútor összeállítás lehetővé teszi a gyermekek számára a munka közbeni testtartás változtatását, ami ösztönzi a kreativitást és ergonomikus iskolai környezetet teremt. A szemfüles tanárok gyorsan "leolvashatják" tanulóikat, és rávehetik őket a testhelyzetük vagy a munkahely megváltoztatására.
A belsőépítészet kialakítása szakaszosan történt, amely lehetővé tette a gyermekek bevonását, így minden szakaszban véleményezhették az új megoldásokat.
De hogyan lehet mérni az eredményt?
"Ez nagyon egyszerű" - mondja Elisabet Ingemarsson.
"Feltesszük a kérdést egy tanulói kérdőív formájában,
és a tanulók egyértelműen mondják, hogy itt boldogok-e vagy sem.
És ők azt mondják, szeretnek iskolába járni."