Az Oslo Sagene kerületében található Voldsløkka középiskola egy új épületben és a felújított történelmi Heidenreich épületben kapott helyet. A 8-10. osztályosok 810 diákot tudnak fogadni. A projektet az Oslobygg valósította meg a Norvég Oktatási Ügynökség megbízásából.
"A jövő felé vezető út a tanulás és a közösségteremtés iránti vágy ösztönzésén keresztül vezet".
Ez egy olyan iskola jövőképe, amely segíti az aktív és kíváncsi diákok fejlődését, és arra ösztönzi őket, hogy pozitívan járuljanak hozzá saját és mások életéhez, valamint fejleszti a fiatalok elkötelezettségét a környezet és a jövőjük iránt. A projekt kiindulópontja az volt, hogy a tervezési megoldásoknak támogatniuk kell az iskola tanítási módját. Ugyanakkor az iskola berendezésének robusztusnak, rugalmasnak és hosszú éveken át tartónak kell lennie. Fontos volt az is, hogy megőrizzük az épület építészetét.
A versenyben a legnagyobb hangsúlyt a minőség és a környezetvédelem kapta. A megoldásoknak robusztusnak és hosszú évekig tartónak kellett lenniük. A Kinnarps a szállítási idő és a logisztika tekintetében is a legmagasabb pontszámot kapta. A hatékony szállítási rendszer, a járművek rakodási hatékonysága és a bútorok csomagolásához az eldobható csomagolás helyett visszaváltható takarók használata nagyon magasra értékelték. Egy másik kiemelt szempont az volt, hogy a Kinnarpsnak volt egy csapata, amely részt vett a projektben, akár a megrendelések, a szállítások, a reklamációk vagy az újbóli megrendelések kezelésében, ami biztosította az egész folyamat zökkenőmentes lebonyolítását.
A feladat az volt, hogy olyan megoldást tervezzenek a könyvtár és az étkezde számára, amely különböző berendezésekkel rendelkezik, és amely ellenáll az iskola intenzív használatának. A feladatot az igazgatóval, az igazgatóhelyettessel, a Norvég Oktatási Ügynökség képviselőjével, az Oslobygg projektmenedzserével és projektmenedzser-asszisztensével együtt értékelték. Az értékelő csoport szerint a Kinnarps sok tanuló számára a legjobb helykihasználást javasolta, és változatos megoldási javaslatokat kínált fel.
A hangsúlyt a belső berendezés rugalmasságára helyezték, hogy szükség szerint változtatható legyen. Az iskolának a tanulás és a közösségteremtés iránti vágyat serkentő helyként való elképzelésével összhangban az volt a terv, hogy a belsőépítészet könnyen változtatható legyen a különböző tanulási helyzetekhez igazodva. Emellett fontos volt, hogy a megoldások különböző módon ösztönözzék a tanulást, mozgásra ösztönözzék a tanulókat a nap folyamán, és biztosítsák az ergonómiát a tanítás során.
Tone Bergstrøm, készlet-tanácsadó/projektmenedzser szerint a Kinnarps-szal való együttműködés nagyon jól sikerült. A tervezési fázisban több megbeszélés is volt a bemutatóteremben, többek között a felhasználók és az igazgató, valamint a Norvég Oktatási Ügynökség és az Oslobygg is részt vett a felületek és színek kiválasztásában. A szállítást és az átvételt szoros nyomon követés kísérte.
A projektcsapat tagjai büszkék arra, hogy az eredmény egy kiváló és ergonomikus tanulási környezett lett, mely közösségi tevékenységekte is teret ad, a diákok és a tanárok számára egyaránt.
"A berendezési tárgyakhoz tartozó elemeket udvarias szerviztechnikusok szerelték fel, és csak pozitív visszajelzéseket kaptunk."