Már 80 éve sikeres
Kinnarps 1942 óta kínál sikeres belsőépítészeti megoldásokat. Mindazonáltal hosszú múltra tekint vissza a kihívások leküzdésében. Mint a mandulagyulladás, amely Jarlt a vállalata alapítóját sújtotta, és amely a veséit érintette, és krónikus károsodással fenyegetett. Vagy a pénzforgalom problémái miatt nem tudták kifizetni a munkavállalók bérét. De egy régi házi gyógymóddal Jarl a gyógyulás útjára lépett, és a béreket az ebédlő bútorainak eladásából tudták kifizetni! Ahogy Jarl mindig is mondta: „Aki nem halad, lemarad”, ezért a visszaesések ellenére tovább küzdeni ugyanolyan magától értetődő volt, mint a gyerekek, unokatestvérek és más rokonok bevonása a vállalkozás fenntartásába.
„Eleinte a túlélésről szólt, és minden erőforrást jól hasznosítottak, nem utolsósorban minket, fiatal gyerekeket, aki jó segítségnek bizonyultunk. Minden nap iskola után a bátyám, Assar és én a gyárban voltunk, segítettünk a rekeszeket a fiókok szerelvényeihez ragasztani, és előkészíteni a gyárat a munkások másnapi érkezésére” – emlékszik vissza Henry Jarlsson, a Kinnarps AB elnöke és korábbi vezérigazgatója.
A család legfiatalabb tagjaként a kistestvér, Sibylla a beszállítóknál tett látogatásokban is részt vett, és emlékeztetett a családi ünnepekre, amelyeknek kettős célja közül az egyik az üzletfejlesztés volt. Joggal mondhatjuk, hogy a család él és virul Kinnarpsban, és bár Sibylla egy ideig tanárként dolgozott, évek óta elkötelezett igazgatósági tag is.
„Ez a gazdálkodói mentalitás – takarékosság, megoldások keresése és soha nem feladni – a vállalat alapja. És ezek az értékek ma is léteznek” – mondja Sibylla Jacobsson.
„A kíváncsiság és a problémamegoldás visz minket előre. Mindig az ügyfél igényeire összpontosítva.”
Henry és Sibylla.
A Kinnarps Európa vezető szolgáltatója az irodai, oktatási és egészségügyi belső terek tekintetében. Bútorait kiváló minőség, innovatív design, alacsony környezetterhelés és hosszú élettartam jellemzi. A vállalat 1942-es alapítása óta családi tulajdonban van, a gyártás Svédországban történik, és több mint 40 országban végez tevékenységet.
Hogyan kezdődött
1942-ben Jarl és Evy Andersson megalapította a Kinnarps bútorgyártó céget, amely eredetileg egy asztalosüzem volt. Fiaik, Henry, Ola és Assar a következő években nagy szerepet játszottak a termelés, az adatok és a szállítás fejlesztésében. Lánya, Sibylla pedig mindig is különös figyelmet fordított a vállalati kultúra és kommunikáció védelmére. Ahhoz azonban, hogy megértsük a Kinnarps történetét, meg kell ismernünk a vállalat fejlődésének néhány meghatározó eseményét. 1952-ben Jarl és Evy stratégiai változást hajtott végre, és az irodabútorokra összpontosítva katalógust tett közzé és saját termékkínálatot indított.
„Ha nem vagy versenyképes, nem leszel sikeres, ezért Jarl és Evy a kézművességről és a megrendelésre készült árukról a sorozatgyártásra helyezte át a hangsúlyt. Ennek oka az volt, hogy elvesztettek egy kormányzati szerződést, és át kellett gondolniuk a dolgokat. Ez több száz megrendelést eredményezett, ami biztosította a vállalatuk túlélését” – mondja Henry.
„Ez vezetett a gyártósor fejlesztéséhez és a gépek beszerzéséhez is. Eltartott néhány évig, de végül minden versenytársunknál hatékonyabbak lettünk, és visszaszereztük a kormányt mint ügyfelet” – teszi hozzá Sibylla.
Sibylla a család legfiatalabb tagja és a Kinnarps Holding AB igazgatótanácsának elnöke.
Henry Jarlsson, a Kinnarps AB elnöke és korábbi vezérigazgatója.
Innováció és fenntartható ötletek
A Kinnarps a külső tanácsadókra vagy megoldásokra való támaszkodás helyett több munka vállalásával és a problémák belső megoldásával mindig is élen járt, és innovatív módszereket keresett működése optimalizálására. Ez a makacsság visszatérő téma a vállalat történetében. Egy másik fontos mérföldkő 1959-ben történt, amikor a Kinnarps elkezdte saját járműveit használni a vasúti szállítás helyett. Ez nemcsak megbízhatóbbá és gyorsabbá tette a szállítást, hanem jelentős versenyelőnyt is biztosított.
„Egyszerűen megfordítottuk a dolgokat, és hagytuk, hogy a szállítás határozza meg a termelést, hogy mindig öt napon belül szállíthassunk. Hihetetlenül bonyolult volt ezt megvalósítani, de végül sikerült, és senki másnak nem volt hasonló rendszere” – jegyzi meg Henry.
A korai környezettudatosság új innovációkhoz is vezetett. Már az 1970-es években felismerték, hogy a káros anyag kibocsátás hosszú távon nem fenntartható, és különböző módszereket kezdtek tesztelni egy oldószermentes lakk kifejlesztése érdekében.
„Nem sokan tudnak róla, de sikerült kifejlesztenünk egy olyan módszert, amellyel az oldószer-kibocsátásunkat évi 160 tonnáról 10 tonnára csökkentettük. Ez a technika később ipari szabvány lett, de csak az 1990-es években, így mi már jóval azelőtt váltottunk, hogy végül követelménnyé vált volna. Ez sokat elmond a folyamatos fejlődésre való törekvésünkről” – mondja Henry.
„A környezettu datosság a kez detektől fogva a génjeinkben van.”
Egymás mellett. Sibyllla és Henry testvérek.
Hogyan sikerült megfelelni az új igényeknek, követelményeknek és trendeknek az évek során?
„Sok köze van ennek az érzékenységhez, és mi már a kezdetektől fogva ilyenek voltunk. Jarl kiváló értékesítő volt, aki fenomenálisan tudta meghallgatni az ügyfeleit, és ebből fejlődött ki az a komplexebb feladat, amelyet ma már a Next Office®, Next Education® és Next Care® elemző eszközeink segítségével végzünk. Ahelyett, hogy a termékkel kezdtük volna, mindig az igényekből és a megoldásból indultunk ki, majd a lehető leghatékonyabb és leggazdaságosabb termelést vezettük be.”
Miben különbözik a Kinnarps a versenytársaitól?
„Véleményem szerint nincs sok hasonlóság. Versenytársaink többnyire Svédországon kívül vásárolnak termékeket, amelyeket aztán itthon szerelnek össze és szállítanak ki. Saját gyáraink és gyártásunk van Svédországban, így ellenőrzésünk alatt tartjuk a teljes gyártási láncot” – mondja Henry.
A Kinnarps még mindig családi vállalkozás, természetesen sokkal nagyobb léptékben. De biztos lehet benne, hogy még mindig ugyanazzal az autentikus vállalkozói szellemmel, a független stratégiák és a folyamatos fejlődés szellemében működik. A többi, ahogy mondani szokás, történelem.
A Kinnarps idővonala
1942
Evy és Jarl Andersson a svédországi Kinnarpban indítják el vállalatukat.
1974
Alapítás az Egyesült Királyságban. A következő évtizedekben a Kinnarps portfóliója fokozatosan új piacokkal bővült. Jelenleg több mint 40 országban működik.
1980
A Kinnarps egy oldószermentes UV-lakkot dob piacra, hogy kemény, tartós felületeket kínálhasson anélkül, hogy károsítaná a bolygót.
2000
Elindul a Next Office® szolgáltatás. Ez lehetővé teszi a Kinnarps számára, hogy igényelemzést kínáljon, amely segít az ügyfélnek feltérképezni igényeit és munkavégzési szokásait.
Ma és a jövőben
A Kinnarps továbbra is olyan bútorokat és belsőépítészeti megoldásokat fejleszt, amelyek pozitív változást hoznak az emberek életében.