Az iroda hatása a tehetségek bevonzására. Egy whitepaper arról, hogy az iroda milyen szerepet játszik a tehetségek megtartásában és toborzásában. Azoknak szól, akik HR-területen dolgoznak, vezetői pozícióban vannak, vagy más olyan szerepet töltenek be, ahol emberekért, munkakörnyezetért és eredményekért viselnek felelősséget.

Tanulás mint stratégia: hogyan lesz versenyelőny a készségfejlesztésből

A készségfejlesztés – a folyamatos tanulás és kompetencia-bővítés – két, ma különösen égető kihívásra ad választ: a megfelelő tehetségek biztosítására és a fejlődni akaró, ambiciózus munkatársak vonzására. A jövő munkahelystratégiájának kulcseleme.

A készségszakadék tágul

A készségstruktúra globális átalakulása javában zajlik. A WEF Future of Jobs Report (2025) szerint 2030-ig a munkaerő 59%- ának lesz szüksége átképzésre – főként az új technológiák és megváltozó igények miatt.

Ezzel párhuzamosan nőnek az elvárások: egyre többen – különösen a fiatalabb generációk – várják el, hogy a jelenlegi munkaadónál fejlődhessenek és új készségeket szerezzenek (Deloitte, 2025). Ez kihívás és lehetőség egyszerre.

A mellékszálból központi stratégiává

Sok munkahelyen támogatják a tanulást, de gyakran „mellékesen” történik: egyéni kezdeményezéssel, önképzéssel, két meeting közti gyors eszmecserékben. Ahogy a munkaerő-tervezés stratégiai súlya nő, a készségfejlesztést a perifériáról a középpontba kell emelni.

Természetes helye az EVP-ben (Employee Value Proposition) van – abban a munkáltatói ígéretben, amely összefoglalja, mit kap a munkatárs a tudásáért és elköteleződéséért.

Mi az EVP?

A kiemelkedni vágyó munkáltatók meghatározzák az Employee Value Propositiont (EVP) – azokat az ígéreteket, amelyek leírják, mit kínál a cég az embereinek. Gyakran négy területre bontva:

Juttatások és kompenzáció

Kultúra és közösség

Karrier és fejlődés

Küldetés és jelentés

Minél egyértelműbben mutatja fel a szervezet az értékeit ezekben, annál erősebb munkáltatóként.

   

Nem csak a hiányok betömése

A készségfejlesztés nem csupán kompetencia-réseket zár be – az elköteleződést és a lojalitást is erősíti.

A LinkedIn Workplace Learning Report (2024) szerint tízből hét dolgozó számára a tanulás szorosabbra fűzi a kapcsolatot a munkáltatóval, míg tízből nyolc úgy érzi, nagyobb értelmet ad a munkájának. Végső soron ez javítja a teljesítményt és a munkáltatói márkát.

A megfelelő feltételek megteremtése

A sikerhez a kultúrának és a környezetnek is támogatnia kell a tanulást. Időt, teret és ösztönzést kell biztosítani, hogy természetes legyen a fejlődés és a tudásmegosztás. Három kérdés, ami segít felmérni a jelenlegi helyzetet:

  1. Mit kell holnap tudnunk, amit ma még nem tudunk?
    A jövőre tervezünk munkaerő-stratégiát, vagy csak a mai réseket tömjük be?
  2. A kultúránk vagy a környezetünk akadályozza azt a tanulást, amit hirdetünk?
    Van elég idő, tér és ösztönző a tudásmegosztásra, vagy a periférián zajlik?
  3. Úgy érzik a munkatársak, hogy velünk együtt nőnek?
    Tudjuk, hogyan élik meg a fejlesztési lehetőségeinket?


Előny a tehetségversenyben

Azok a szervezetek, amelyek a készségfejlesztést a kultúra és a mindennapok részévé teszik, több szinten nyernek. A fejlődni tudó munkatársak motiváltabbak, a cég gyorsabban alkalmazkodik az új igényekhez és technológiákhoz, a hosszú távú utánpótlás pedig biztosabb. Akik nem teremtenek teret a tanulásnak, lemaradhatnak – az ügyfelekért és tehetségekért folyó versenyben egyaránt.

7 av 10.png

Tízből hét munkavállaló érzi úgy, hogy a tanulás erősíti a kapcsolatát a munkaadójával..

 

8 av 10.png

Tízből nyolc szerint nagyobb értelmet ad a munkának.

Kíváncsi arra, hogyan erősítheti az iroda a munkáltatói márkát?

Az „Az iroda hatása a tehetségek bevonzására” című tanulmányban további betekintéseket és gyakorlati lépéseket talál, amelyek elősegítik a jóllétet, fokozzák az elkötelezettséget és eredményeket hoznak.

Töltse le innen

Források

Deloitte. (2025). Global Gen Z and Millennial Survey

LinkedIn. (2024). Workplace Learning Report

World Economic Forum. (2025) The Future of Jobs Report